UITDAGING! - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Marloes Ree - WaarBenJij.nu UITDAGING! - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Marloes Ree - WaarBenJij.nu

UITDAGING!

Door: loes-in-afrika

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 September 2015 | Malawi, Cape Maclear

Uitdaging!
Ik ga een uitdaging aan voor volgende maand. Zoals jullie wellicht weten heeft het project waar ik voor werk, Chembe Projects, ook een “honger programma”. Wij verkopen elk jaar, vanaf november tot ongeveer februari, mais uit voor een derde van de normale verkoopprijs. Dit om de honger in het dorp te verminderen en wellicht (hopelijk) helemaal te voorkomen. Begin dit jaar is heel Malawi getroffen door verschrikkelijke overstromingen waarbij duizenden mensen zijn omgekomen, maar waarbij ook een groot deel van de hele oogst is weggespoeld. De maisprijzen stijgen dus met de dag en de uitdaging om dit jaar de honger tegen te gaan is groot! Mijn uitdaging is om een vrachtwagen te vullen met 200 zakken mais. Daarom wil ik jullie om een bijdrage vragen. Ik zal in ieder geval de transportkosten betalen. Ik wil jullie vragen om een bijdrage voor de mais: een zak mais kost 7.000 Kwacha, wat neerkomt op zo’n €12, maar elke bijdrage is welkom en zal direct en volledig besteed worden aan mais voor Cape Maclear. Jouw bijdrage kun je overmaken op IBAN NL27RABO3291580303 t.n.v. M.T.E. van Ree onder vermelding van HONGER. Alvast bedankt voor je hulp!!!

Liefs,
Marloes

NB: er volgt snel een verslag over mijn ervaringen hier weer tot nu toe!

  • 22 September 2015 - 16:57

    Geraldine :

    Geweldig idee ik doe mee met je prachtige aktie.

  • 22 September 2015 - 17:37

    Peppie En Memmie:

    Hoi lieverd. Wij zullen eraan bijdragen, dat jouw uitdaging een succes gaat worden!!! En wij hopen dat veel anderen dit ook doen. SUCCES.

  • 23 September 2015 - 13:12

    Hetty:

    Komt goed!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 29371

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 06 September 2014

Vrijwilligerswerk in Malawi

Landen bezocht: